مخابرات آتش بازی در روزهای پایانی سال
استفاده از انواع ترقه و مواد منفجره و پرتاب آن به سمت دیوار ، ماشین ها ، تابلوها و بعضاَ به سمت عابران پیاده منجر به عوارض بسیار شدید و هولناک می شود. صدمات فیزیکی و تخریب اموال عمومی و شخصی در کنار صدمات جسمی ، سوختگی های وسیع و قطع عضو و در مواردی مرگ انسانهای بی گناه همگی ناشی از آتش بازی و انفجار مواد محترقه در روزهای پایانی سال می باشند. عواقبی بس ناگوار که قابل جبران نخواهند بود.
از جمله عوارض آتش بازی صدمه به چشم شامل سوختگی شیمیایی و حرارتی بافت های سطحی چشم ، نفوذ جسم خارجی به قرنیه و ملتحمه ، سوختگی سطح چشم ، پارگی قرنیه ، صدمه یه عدسی و صدمات وسیع به شبکیه می باشد که میتواند باعث کم بینایی یا نابینایی مدام العمر شود .
انفجار مواد محترقه و پرتاب شیشه های ساختمان ها می تواند تا شعاع 250 متر اثرات مخرب و صدمات شدید چشمی به همراه داشته باشد. علاوه بر آن تجمع افراد در کوچه و خیابان می تواند به شیوع و انتشار بیشتر ویروس کرونا منجر گردید. و کنترل این بیماری همه گیر را بیش از پیش مشکل تر نماید.
گروه پزشکان بیمارستان چشم آفتاب ضمن توصیه به خانه ماندن و عدم استفاده از مواد آتش زا و اجتناب از تجمع در معالجه اعلام میدارد که چطور 24 ساعته اماده خدمات مشاوره تلفنی و همچنین معاینه و درمان بیماران با مشکلات چنینی خواهند بود.
با آرزوی سلامتی برای همه عزیزان
بیمارستان چشم آفتاب