About IPD
معرفی بخش
معرفي دپارتمان IPD

معرفي دپارتمان IPD

آشنایی اجمالی با دپارتمان IPD بیمارستان چشم آفتاب

خوش آمدگويي

 هدف ما پيشگيري و مراقبت به موقع، ايمن و اثر بخش در راستاي ارتقاء سلامت چشمان افراد جامعه است.

 ضمن عرض سلام و خوش آمد گويي و با آرزوي بهبودي و سلامتي براي مراجعين محترم ، از حسن انتخاب شما جهت ارائه خدمات مطلوب در جهت ارتقاي  سلامتي و بهبودي بيماران  سپاسگزاريم .

 بهبودي و سلامت هموطنان عزيزمان يكي از اهداف مهم اين مركز بوده و در همين راستا آماده خدمت رساني به مراجعين محترمي كه اين مركز را براي التيام آلامشان برگزيده اند هستيم

 بيمارستان فوق تخصصي چشم آفتاب در ارائه خدمات پزشکی نوین در سطح بین المللی با رعایت معیارها و استاندارد های بیمارستانی در جهت توسعه و ارتقاء کیفی خدمات پزشکی گام برمی‌دارد و با بهره مندي از حضور اساتید مجرب دانشگاهی، پرسنل كارآزموده، استفاده از تجهیزات پزشکی به روز دنيا در خدمت بيماران محترم داخلي و خارجي مي باشد.

 واحد بیماران  بین الملل(IPD): واحدی در بیمارستان است که وظیفه آن ایجاد هماهنگی های لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران خارجی است.

   توریسم درمانی یا گردشگری سلامت سفری است که با هدف درمان به کشور دیگری انجام می شود.  از دلایل این نوع گردشگری، عدم وجود شیوه های درمانی مشابه ، هزینه های بالا و عدم وجود تکنولوژی های پیشرفته درمانی در کشور مبدا می باشد ، از سویی دیگر با توجه به تعرفه های پزشکی مناسب در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و ارائه خدمات پزشکی و پرستاری با کیفیت بین المللی تعداد زیادی بیماران ، تمایل دارند تا برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر نمایند و این امر خود سبب گردیده تا یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه، کشور عزیزمان باشد.

در این راستا بیمارستان چشم آفتاب با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه، دستاوردهای موفق بین المللی و پیشتازی در عرصه مدیریت نوین خدمات سلامت توانست در ارزیابی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دریافت نماید.

پزشك IPD :  دكتر اسماعيل كساني

دبير IPD :  سميرا محمدعلي

كارشناس  IPD  :  جميله مرندي

 پرستار  IPD :  مهتاب جعفري

 

 دپارتمان بیماران بین المللی ( IPD ) بیمارستان از کارشناسان متخصص و پزشکان مجرب مسلط به زبان های بین المللی تشکیل شده که به صورت 24 ساعته بستر ارائه خدمات سلامت را به بیماران بین المللی مهیا می سازد.

در بیمارستان چشم آفتاب مسئول پیگیری کلیه خدمات درمانی مرتبط با بیمار بستری شده از طریق دپارتمان بیماران بین الملل به عهده پزشک IPDاست . لذا به جهت ارائه سریع تر و باکیفیت تر خدمات به بیماران پذیرش شده ازطریق دپارتمان بیماران بین الملل ارائه خدمات در خارج از نوبت بندی معمول نیزصورت می گیرد.این بیمارستان از طریق تبلیغات به روش های مختلف که مهمترین آن تبلیغ برروی نوع و کیفیت خدمات ارائه شده در این بیمارستان است نسبت به جذب بیمارانی خارجی اقدام می کند در این راستا حضور در اتفاقات مهم داخلی و خارجی در زمینه گردشگری سلامت از جمله شرکت در کنگره ها و بسیاری از نمایشگاه هایی که در کشور برگزار می شود،در دستور کار واحد IPD قرار دارد

حضور مترجم مقیم مسلط به زبانهای عربی، انگلیسی و  كردي ؛تركي در این مرکز توانسته است ، از لحظه ورود به کشور تا ترخیص از بیمارستان را برای بیماران تسهیل نماید به گونه ای که هیچگونه خلل ارتباطی در این زمینه ایجاد نشود .

کارشناس ارشد IPD مسئول هماهنگی نحوه حضور بیماران بین الملل در بیمارستان است و بركليه امور درماني بيمار نظارت مستقيم دارد در این راستا جهت کوتاه نمودن مسیر ارائه خدمات،حضور پرستار خوش آمدگویی در لابی و حضور کارشناس VIP/CIP در بیمارستان توانسته است اهرم های موثری برای این دپارتمان ایجاد نماید .

ویزیت های روزانه پزشک IPD از تمامی بیماران بین المللی در بیمارستان و تیم مجرب و فوق تخصصی پزشکان این حوزه یکی از محورهای اعتماد بیماران به بیمارستان فوق تخصصي چشم آفتاب می باشد. در اين راستا امكان برقراري ارتباط به صورت حضوري و مجازي با پزشك IPD  و جراح مربوطه بعد از ترخيص (Falowup) وجود دارد .

ارائه صورتحساب به زبان انگلیسی و عربي به همراه Medical Report در زمان ترخیص ، سبب ایجاد اطمینان خاطر در بیماران جهت ادامه درمان در کشور و یا مرکز دیگری گردیده است

مجهز بودن بخش های بستری به رسانه های تصویری و مکتوب بین المللی مصوب وزارت ارشاد، نصب استند خوشامدگویی به زبان بیمار، وجود پرچم ملی کشور وی، ارائه منوی غذای مبتنی بر ملیت بیمار به زبان عربی/انگلیسی و امکان سرو غذاهای بین المللی و امکان تبدیل ارزهای بین المللی به ریال در بیمارستان، از اهم اقدامات صورت گرفته است.

در راستای کاهش دغدغه های اقامتی و مسافرتی بیماران و همراهان وی ، ایجاد بستر همکاری با هتل های مختلف در درجات متنوع تشریفات، امکان دریافت و یا تمدید ویزا؛ رزرو خطوط مسافرتی در کلیه قالب های هوایی، زمینی، دریایی و بهره مندی از تورهای گردشگری داخل تهران توانسته است بار نگرانی بزرگی را از دوش ایشان بردارد. با توجه به شرایط بیمار و در صورت تمایل امکان همراهی وی از فرودگاه تا بیمارستان و بالعکس توسط کادر درمانی ویژه مهیا می باشد.

ترجمه کلیه اوراق و فرم های بیمارستان به دو زبان عربی و انگلیسی توانسته است گام مهمی را در راستای حفظ حقوق بیماران بردارد. در این راستا انجام نظرسنجی های روزانه از بیماران بین الملل در تکنیک های مختلف(پرسشنامه بین المللی-مصاحبه حضوری و یا ایمیل به بیمارستان) و انجام اقدامات اصلاحی در کمتر از حداکثر 12 ساعت توانسته است در تبیین و تنویر حقوق بیماران موثر واقع گردد .

  • مدارك مورد نيازجهت پذيرش بيماران خارجي

_ به همراه داشتن پاسپورت بیمار جهت انجام پذیرش و شناسایی .

_ به همراه داشتن گزارشات و معاينات قبلي ؛اكو چشم و مدارك تخصصي تصويربرداري چشم؛ رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن ، ام آر آی و آزمایشات قبلی، جهت ارائه به پزشک معالج

  • جهت برقراري ارتباط و ارسال پرونده قبل از مراجعه حضوري با استفاده از راههاي ارتباطي زير:

» _ شماره فكس بيمارستان : 02146143301

» _ ايميل بيمارستان : info@aftabhospital.com

» _ شماره واتساپ : 9912142130+