متخصص چشم و فوق تخصص گلوکوم گفت: در سطح جهان، حداقل ۱ میلیارد نفر دارای اختلال بینایی نزدیک یا از راه دور هستند که می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش روابط عمومي بيمارستان چشم آفتاب؛ لیلا قوجازاده متخصص چشم و فوق تخصص گلوکوم بیمارستان چشم آفتاب به بهانه روز جهانی بینایی گفت: روز جهانی بینایی، روز آگاهی سالانه‌ای است که در دومین پنجشنبه اکتبر برای تمرکز توجه جهانی بر اختلال بینایی، از جمله نابینایی برگزار می‌شود. امسال، روز جهانی بینایی در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ با موضوع: چشم‌های خود را دوست بدارید برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: LoveYour eyes شعارهمه چیز در مورد آگاهی از سلامت چشم شما است و اگر می‌توانید، یک آزمایش بینایی بگیرید یا به دیگران توصیه کنید همین کار را انجام دهند.

قوجازاده عنوان کرد: در سطح جهان، حداقل ۱ میلیارد نفر دارای اختلال بینایی نزدیک یا از راه دور هستند که می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد. اختلال بینایی افراد را در هر سنی تحت تأثیر قرار می‌دهد و اکثریت آن‌ها بالای ۵۰ سال سن دارند. اختلال بینایی و نابینایی می‌تواندتأثیرات عمده و طولانی مدت بر همه جنبه‌های زندگی، از جمله فعالیت‌های شخصی روزانه ،تعامل با جامعه، مدرسه و فرصت‌های شغلی داشته باشد.
وی افزود: آب مروارید عمل نشده و عیوب انکساری اصلاح نشده، علل اصلی اختلال بینایی هستند. علل دیگر مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی، بیماری‌های عفونی چشم و ضربه را نمی‌توان نادیده گرفت و نیاز به رسیدگی دارد.
این متخصص گفت: اخیراً در هفتاد و چهارمین مجمع جهانی بهداشت، کشور‌های عضو دو هدف جهانی جدید را برای مراقبت از چشم تا سال ۲۰۳۰ تصویب کردند، افزایش ۴۰ درصدی پوشش موثر عیوب انکساری و افزایش ۳۰ درصدی پوشش موثر جراحی آب مروارید. این اهداف نه تنها در افزایش پوشش جهانی مراقبت از چشم در آینده بلکه در ارائه خدمات با کیفیت نقش مهمی ایفا خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست