به گزارش روابط عمومي بيمارستان چشم آفتاب ؛ رئیس و مديرعامل بیمارستان چشم آفتاب، در ارتباط با استفاده از قرنیه مصنوعی برای افراد که دچار کدورت قرنیه هستند، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر محمود جباروند گفت: در بیمارانی که مبتلا به کدورت قرنیه هستند و سلول‌های بنیادی قرنیه را از دست داده اند و حتی نمی‌شود از بافت انسانی برای آنها استفاده کرد، ما از قرنیه مصنوعی به جای بافت انسانی استفاده می‌کنیم که هم شانس پس زدن کمتر است و هم بیماران می‌توانند سریع‌تر بهبود پیدا کنند.

وی افزود: قبلاً قرنیه مصنوعی از خارج وارد می‌شد و هزینه‌های خیلی گرانی داشت ولی خوشبختانه در کشور ما با همت محققین و دانشمندان این امر میسر شد و قرنیه مصنوعی در داخل تولید شد.

جباروند با عنوان این مطلب که از حدود ۵ سال قبل قرنیه مصنوعی لایه‌ای ساخته شده و برای تمامی بیماران کاربرد دارد، گفت: قرنیه مصنوعی تمام ضخامت نیز به همت دانشمندان ما ساخته شده و در اختیار چشم پزشکان کشور قرار گرفته است.

این فوق تخصص قرنیه اظهار کرد: قرنیه مصنوعی از کیفیت خوبی برخوردار است و دید بیماران پس از استفاده از این قرنیه خیلی خوب بوده و بیمار از رضایت مندی بالایی برخوردار است و هم عوارض پس از عمل جراحی در مقایسه با قرنیه‌های مصنوعی هیچ فرقی ندارد.

وی افزود: امیدواریم با حمایت دولت و همکاری شرکت‌های دانش بنیان در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بیشتر در زمینه تولید قرنیه مصنوعی چه به صورت تمام ضخامت و چه به صورت لایه‌ای و همچنین وسایلی که در داخل قرنیه کاشته می‌شود، باشیم.

جباروند در خصوص کاربرد رینگ های داخل قرنیه گفت: بیمارانی که مبتلا به کراتوکونوس هستند ، از رینگ‌های داخل قرنیه استفاده می‌کنند و این کار در داخل کشور حدود ۵ سال قبل صورت گرفته و بیش از ۳ هزار مورد تاکنون کراتوکونوس از این رینگ‌ها بهره بردند و همچنین قیمت این رینگ‌ها نسبت به مشابه خارجی آنها خیلی ارزان‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست