مشکلات بینایی در کودکان بسیار رایج است، اما اغلب به آن‌ها توجه نمی‌شود مگر اینکه مشکلی ایجاد شود. در ادامه با چند مورد از شايع ترين اين مشکلات چشمي بيشتر آشنا  مي شويم.

  • تراخم
    تراخم یک عفونت باکتریایی است که هر دو چشم را درگیر می‌کند و باعث زبری سطح داخلی پلک‌ها می شود. تراخم توسط باکتری کلامیدیا تراکوماتیس ایجاد می‌شود.

علائم اين بيماري شامل خارش، سوزش چشم و ترشح از چشم ميباشد. این بیماری به راحتی قابل درمان است اما در صورت عدم درمان به‌موقع می‌تواند باعث نابینایی شود.

  • نابينايي دوران كودكي به دليل كمبود ويتامين

کمبود ویتامین A علت اصلی نابینایی قابل پیشگیری در دوران کودکی است. سالانه تعداد زیادی از کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در کشورهای درحال‌ توسعه به دلیل کمبود ویتامین A نابینا می‌شوند. یک رژیم غذایی متعادل و غنی از           ویتامین A كمك به پيشگيري از اين عارضه مي كند.

  • پتوز یا افتادگی پلک کودکان

پتوز یا افتادگی پلک در کودکان ناشی از ضعف عضلانی است که باعث بالا رفتن پلک مي شود . افتادگی چشم می‌تواند مانع عبور نور به شبکیه در پشت چشم  یا باعث ایجاد آستیگماتیسم و تاری دید شود. این شرایط همچنین می‌تواند باعث تنبلی چشم  شود که درمان نشدن آن باعث از دست دادن بینایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست