به گزارش روابط عمومي بيمارستان چشم آفتاب ،دكترمحمود جباروند رئيس و مديرعامل بيمارستان چشم آفتاب در پاسخ به اين سوال كه آلرژي چشمي چيست گفت : آلرژي هاي چشمي معمولا در فصل بهار كه فصل گرده افشاني گياهان است، شروع مي شود و در افرادي كه سابقه حساسيت دارند و در فاميل نيزسابقه آلرژي وجود دارد مثل آسم و حساسيت نسبت به مواد مختلف كه با خارش و كهير همراه است  بيشتر ديده مي شود .

وي ادامه داد : حساسيت چشمي در چشم به صورت قرمزي چشم ، خارش چشم و گاهي همراه با تورم پلك خود را نشان مي دهد.

 

 

 

 

دكتر جباروند تاكيد كرد : بهترين راه مراقبت از چشم ها در فصل گرده افشاني گياه هان ، اين است كه صورت خودشان را روزانه با آب سرد چندين بار بشويند و از ماليدن دست و زدن مواد محرك مثل ادكلن و عصر كه مي تواند باعث تشديد بيماري شود پرهيز كنند .

مديرعامل بيمارستان چشم آفتاب در خصوص درمان آلرژي چشمي افزود : درمان آلرژي بصورت علامتي است و با داروهايي كه عروق را منقبض مي كند و يا آنتي هيستامين تاپيكال و موضعي مي توان آنها را درمان كرد و معمولا خود بخود خوب مي شوند .گاهي نياز به تجويز داروهاي خوراكي از رده آنتي هيستامين ها دارد ولي استفاده از داروهاي ديگر به هيچ وجه صلاح نيست .

اين فوق تخصص قرنيه اظهارداشت : گاهي علاوه بر درمان آلرژي چشمي كه حاوي آنتي هيستامين هاي موضعي است لازم است از قطره هايي كه سلولهاي موثر را مهار مي كند و از لبريز مواد محرك و حساسيت زا جلوگيري مي كند استفاده كرد كه اثرات خوبي دارد و بدون عارضه هستند .

وي گفت : استفاده از قطره هاي كورتن دار فقط با مجوز و تجويز چشم پزشك بايد انجام شود و آن هم بصورت موقت و تحت نظرجشم پزشك باشد .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست