به گزارش روابط عمومي بيمارستان چشم آفتاب ، دكتر علي جعفري جراح و متخصص چشم ؛مهم ترین راه درمان تنبلی چشم در کودکان را پیشگیری ذکر کرد و گفت: برای پیشگیری از تنبلی چشم باید کودکان ۴ تا ۶ سال غربالگری شوند

دكتر علی جعفری افزود: اگر انحراف واضحی در سنین پایین تر یعنی در سن ۱ سالگی یا ۶ ماهگی در چشم کودکان دیده شود باید والدین به چشم پزشک کودکان مراجعه کنند.

مسئول فني بيمارستان چشم آفتاب  اظهار داشت: تنبلی چشم مشکلی است که سه علت شایع دارد، شماره های چشمی که تصحیح نشده، انحراف چشم و در آخر کدورت محور بینایی مثل بیماری آب مروارید که باعث تنبلی چشم می شود.

دكتر جعفری ادامه داد : تنبلی چشم حالتی است که دید چشم کودک کم است و با وجود استفاده از عینک و جراحی انحراف، باز دید چشم درست نمی شود. درصورت تشخیص و شروع زود هنگام درمان، بهبود کامل یا نسبی حاصل می گردد، و متاسفانه در صورت توقف زود هنگام درمان پس از بهبودی کامل یا نسبی آن، درجاتی از عود دیده می شود. بنابراین مهم ترین راه برای درمان تنبلی چشم در کودکان پیشگیری است.

این چشم پزشک تصریح کرد: اولین قدم درمان، دادن عینک به کودک است زیرا بچه ها به راحتی عینک را تحمل می کنند و دومین قدم جراحی انحراف است که باعث توقف تنبلی چشم و جلوگیری از پیشرفت بیماری می شود.

به گفته وی، درمان های دیگری هم وجود دارد که شامل بستن چشم با پدهایی که برای چشم بچه ها موجود است. زمانی که چشم خوب بسته می شود، کودک با چشم مشکل دار و تنبل بیشتر نگاه می کند بنابراین دید چشم تنبل به مرور بهتر می شود.

جعفری تصریح کرد: درمان تنبلی در یک جلسه انجام نمی شود اگر علت ضعف بینایی، شماره عینک باشد بهبود آن ممکن است بین ۶ ماه تا ۱ سال طول بکشد و درصورت داشتن انحراف، درمان بین ۶ ماه تا ۲ سال طول می کشد تا تنبلی چشم کودک بهتر شود، و همانطور که قبلا گفته شد، برای جلوگیری از عود آن، درمان باید زیر نظر چشم پزشک متوقف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست